چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در انتشارات «جان وایلی»

 | تاریخ ارسال: 1399/2/10 | 

کتاب "روش های زیرفضای کرایلف و کاربرد در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر" که توسط عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تالیف شده توسط انتشارات جان وایلی منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کتاب "روش های زیرفضای کرایلف و کاربرد در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر" توسط ایمان فرح بخش عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دریا-واحد بندرعباس تألیف شده است و توسط انتشارات جان وایلی در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. در حال حاضر این کتاب جهت معرفی در سایت انتشارات جان وایلی آنلاین گردیده و توسط سایت های فروش متعدد پیش فروش می شود.

هدف از تألیف این کتاب ارائه مبانی روش های زیرفضای کرایلف و نحوه اعمال آن ها در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر بوده است. همچنین بیان دقیق و روشن این کتاب باعث شده تا این اثر به عنوان جدیدترین و کامل ترین راهنمای اعمال روش های زیرفضای کرایلف برای حل دستگاه معادلات با طیف وسیعی از انواع ماتریس های پراکنده، مطرح شود.
این کتاب با پرکردن خلا بین متون تخصصی در جبر خطی عددی و دینامیک سیالات محاسباتی، در اعمال روش های تکراری غیر ایستا در حل دستگاه معادلات برآمده از مسائل جریان سیال تراکم ناپذیر، به عنوان منبعی تخصصی برای محققان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه ریاضیات کاربردی و دینامیک سیالات محاسباتی قابل ارجاع است.
این کتاب در پنج فصل تألیف شده و دربرگیرنده موضوعاتی چون نحوه تشکیل ماتریس های پراکنده، ذخیره سازی آن ها در فرمت های فشرده، الگوریتم های ذخیره سازی و ضرب آن ها، مبانی روش های زیرفضای کرایلف، آنالیز عددی، رفتار همگرایی و هزینه محاسباتی آن ها در برخورد با طیف وسیعی از دستگاه های معادلات با ماتریس های متنوع و همچنین نحوه اعمال آن ها در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر است.
در کتاب "روش های زیرفضای کرایلف و کاربرد در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر" سابروتین ها و برنامه های اصلی به عنوان پشتیبان مسائل و نتایج متعدد ارائه شده در متن کتاب، در ضمایم ارائه شده است. مسائل و پروژه های متنوع و متعددی در انتهای هر فصل ارائه شده که می تواند خواننده را ترغیب به استفاده از ضمایم انتهای کتاب جهت تعمیق یادگیری مطالب کند.
در سایت انتشارات جان وایلی به بی بدیل بودن این کتاب در خصوص مهیا کردن خوانندگان در استفاده از روش های زیرفضای کرایلف در حل گرهای جریان سیال تراکم ناپذیر اشاره شده و هیچ منبع قابل مقایسه دیگری در این زمینه تاکنون وجود نداشته است.
ایمان فرح بخش عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دریا و مشغول خدمت در واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و از سال ۱۳۹۷ به عنوان استادیار این دانشکده در واحد بندرعباس مشغول به خدمت است.