در سلسله کارگاه های «معنای زندگی چیست؟» مطرح شد؛ «مهندسی انتخاب و تغییر در مقاطع مختلف زندگی»

 | تاریخ ارسال: 1400/2/13 | 
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، سیدعلی محمدپور از پایان برگزاری کارگاه «معنای زندگی چیست؟» در این واحد خبرداد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر افزود: کانون مهر زندگی سازمان دانشجویان این واحد در راستای اجرای برنامه های سبک زندگی،  جلسه کارگاه با عنوان «معنای زندگی چیست؟» را با حضور جناب آقای سید مهدی سیدی، نمود.
محمدپور ادامه داد: در این کارگاه ­ها که با مشارکت فعال شرکت کنندگان همراه بود در جلسات مقدماتی استاد سیدی به مباحث کلی در خصوص معنای زندگی و چگونگی کشف آن پرداخت و با ارائه تمریناتی به فراگیران در این خصوص به طرح و تعمیق این عنوان پرداخت.
استاد سیدی با اشاره به ضرورت پاسخ به سه سوال کلیدی برای فهمیدن معنای هر چیز، در خصوص معنای زندگی، خاطر نشان کرد: برای فهمیدن معنای هر چیز، می بایست ابتدا بدانیم که آن چیز از چه چیزی تشکیل شده است و به چه نحوی کار می کند و به چه کاری می آید یعنی چه هدفی را دنبال می کند، از این رو برای رسیدن به معنای زندگی نیز باید به پاسخ این سوالات برسیم.
سید مهدی سیدی در ادامه این جلسات به نقش انتخاب­ ها در معنای زندگی پرداخت و گفت: انتخاب­ های کوچک و بزرگ ما در زندگی، تعیین کننده معنای زندگی ما هستند و در این مسیر برای داشتن یک انتخاب مناسب می بایست ۴ عامل زمینه ساز آن یعنی شناخت لازم از انتخاب، اهدافی که انتخاب دنبال می کند، اراده ی قوی در اجرایی سازی انتخاب و پایداری و ایستادگی در مسیر انتخاب؛ فراهم شود. از سوی دیگر، موارد بیرونی از جمله زمان انتخاب، تجربه، ویژگی ها و عادات شخصی، نقش اطرافیان و امکانات ما نیز از عواملی هستند که بر انتخاب های تأثیر گذار هستند.
در جلسات پایانی این کارگاه­­ها استاد سیدی به آفات انتخاب­­ها پرداخت و در جمع بندی این کارگاه ­ها اشاره داشت: در راه رسیدن به معنای زندگی می بایست انتخاب­های سنجیده و به موقعی را متناسب با معنای کشف شده رقم بزنیم که در این مسیر برخی موارد از جمله تأخیر در انتخاب که ناشی از اهمال کاری، عدم شجاعت در تصمیم گیری، فقدان روحیه ریسک پذیری و... است؛ می تواند فرصت­ ها را از بین برده و سبب دوری از اهداف مدنظر گردد.
گفتنی است سلسله کارگاه های «معنای زندگی چیست؟» در ۸ جلسه یک و نیم ساعته، از تاریخ ۱۹ فروردین آغاز و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه به پایان رسید. این کارگاه­­ های پویا به صورت برخط از دو سامانه امجد و رویتاب جهاددانشگاهی به صورت زنده و مستقیم  برای فراگیران ارائه گردید.
همچنین این جلسات با حضور استاد سید مهدی سیدی برگزار شد که از سوابق ایشان می توان به حضور در برنامه های رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس امور فرهنگی و سواد رسانه ای و همچنین مدیریت فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره داشت.